FAQ

Sú ceny v e-shope konečné?

Áno, všetky ceny v ponuke e-shopu sú konečné.

Koľko stojí doprava a akým spôsobom a akým spôsobom mi budú pneumatiky doručené?

Doprava u pneumatík, hliníkových a plechových diskov je účtovaná nasledovne: pri párnom počte je cena za kus 2,50 €, v prípade nepárneho kusu je cena za nepárny kus 7 €. Ceny platia po celom území Slovenskej republiky.

Príklad:

1 ks 7 €

2 ks 5 € (2*2,5 €)

3 ks 12 € (2*2,5 € + 7 €)

4 ks 10 € (4*2,5 €)

5 ks 17 € (4*2,5 € + 7 €)

atď.

Cena za dopravu ventilov, olejov, podvozkov, autosedačiek a ostatných doplnkov je účtovaná vo výške 7 € za balík. Náš systém nedokáže vždy správne rozpoznať počet možných balíkov, preto v istých prípadoch sa môže poštovné/dopravné navýšiť. V takom prípade bude samozrejme zákazník informovaný dopredu.

Tovar zasielame prostredníctvom kuriérskej služby, ktorá Vám tovar doručí na Vami určené miesto a vo Vami stanovenom čase.

Ste platcom DPH?

Áno sme platcom DPH.

Ponúkate pneumatiky 1. akosti?

Áno, všetky nami ponúkané pneumatiky sú nové, nepoškodené, neprotektorované a samozrejme 1. triedy.

Aká je záruka na Vami ponúkané produkty?

Záruka je u nás zo zákona minimálne 24 mesiacov.

Neprišlo mi potvrdenie o prijatí objednávky, Čo mám robiť?

Ak Vám neprišlo potvrdenie na Vami uvedenú emailovú adresu, volajte našu bezplatnú linku
+420 800 888 879 a náš obchodný zástupca Vám istotne poradí.

Môže zásielku prevziať iná osoba?

Áno, môže. Dôležité však je, aby sa zdržovala na adrese dohodnutej s prepravnou službou a mala nachystanú hotovosť k prevzatiu a zaplatení zásielky.

V ktorých dňoch sú zásielky doručované?

Kuriérska služba doručuje v pracovných dňoch v čase od 09:00 do 16:30.

Niečo k histórii pneumatík.

Pneumatika je vzduchom plnená pružná súčasť kolies dopravných prostriedkov. Je nasadená na vonkajšom obvode diskov. Zaisťuje prenos síl medzi kolesami a vozovkou, pričom slúži aj ako základne odpruženie. Vo vnútri pneumatiky býva duša.

Patent na modernú vzduchom plnenú pneumatiku získal John Boyd Dunlop v roku 1888. Vynašiel ju o rok skôr, keď ju vyrobil zo záhradnej hadice, aby zlepšil jazdné vlastnosti trojkolky svojho syna. Nebol ale prvý. Už v roku 1845 získal podobný patent Robert William Thomson. Vzhľadom k tomu, že v tej dobe neboli vhodné vozidlá, pre ktoré by sa pneumatika hodila, vynález upadol do zabudnutia. V dobe, keď Dunlop pneumatiky vynašiel znova, bola už vo veľkom vyrábané kolesá, u ktorých sa vynález uplatnil.

Dnes sa už ale používajú predovšetkým pneumatiky bezdušové. Najbežnejším materiálom pre výrobu pneumatík je vulkanizovaná guma.

Ako môžem kombinovať na voze rôzne pneumatiky?

Na automobile musí byť vždy len jeden rozmer pneumatík (ak nie je v TP uvedené inak). Ďalej platí, že pneumatiky na každej náprave vozu musia byť totožné. V praxi to znamená, že pneumatiky na prednej náprave musia byť totožné, ale zároveň môžu byť rozdielne od pneumatík na zadnej náprave. Na kombináciu letných a zimných pneumatík nezáleží. Pri použití pneumatík na automobile 4x4 musí byť všetky pneumatiky rovnaké.

Čo spôsobuje „klepanie" volantom, ktoré sa objaví a zase zmizne v určitej rýchlosti?

Spôsobujú to nevyváženosť kolesa. Jediná možnosť ako problém odstrániť je navštíviť náš pneuservis.

Ako zistím dátum výroby?

Dátum výroby je uvedený na strane pneumatiky (obvykle len na jednej strane). Jedná sa o 4 miestny kód. Napríklad 2707 = pneumatiky boli vyrobené v 27 týždni roku 2007.

Môžem používať rýchlostný index „V" keď mam v TP napísané „H"?

Áno, môžete. Rýchlostný index u pneumatík musí byť rovnaký alebo vyšší než je uvedené v TP (H max. 210 km/h, V max. 240 km/h)

Sú zimné pneumatiky povinné?

Je potrebné mať na pamäti, že zákon určuje dobu povinného prezutia v období od 15. novembra do 31. marca, pokiaľ je na vozovke súvislá snehová alebo ľadová vrstva. V takom prípade Vám môže byť políciou uložená pokuta do výšky 60 EUR a zakázaná ďalšia jazda.

Pre zmenu v Českej republike existuje nové dopravné značenie „zimní výbava" a „zimní výbava - konec". Značky vymedzujú úseky, kde môžu vodiči v období od 1. novembra do 30. aprílu vchádzať výhradne so zimnými pneumatikami, prípadne so snehovými reťazami. Na úseku označenom značkami budú môcť jazdiť autá výhradne so zimnými pneumatikami na všetkých kolesách s hĺbkou dezénu minimálne 4 mm.

Starostlivosť o pneumatiky

V prípade, že sú pneumatiky málo nafúkané, pri jazde sa prehrievajú, rastie tým opotrebenie pneumatík i spotreba paliva. Preto je nutné prispôsobiť tlak v pneumatikách hmotnosti nákladu. Na automobil by sa nikdy nemalo naložiť viac, než je povolené. Najhoršia je kombinácia ťažkého nákladu, nízkeho tlaku v pneumatikách, vysokej rýchlosti a extrémnych teplôt.

Odporúčame kontrolovať tlak v pneumatikách každých 14 dní. Pneumatiky musia byť pri meraní studené.

Z našich skúseností dochádza najčastejšie k poškodeniu pneumatík pri náraze na obrubník pri parkovaní. Také poškodenie nemusí byť vôbec na prvý pohľad patrné.

Odporúča sa vychádzať na obrubník, pokiaľ je to nutné, s najvyššou opatrnosťou . Po vyjdení na obrubník sa nemá nechávať koleso stáť na hrane, ale pokiaľ je to možné celou plochou na pevnom podklade.

Pneumatiky by sa mali čas od času skontrolovať, či sa na nich nevytvorili hrče alebo nevzniklo nadtrhnutie. V takom prípade ich musí prehliadnuť odborník.

Prečo prezúvať na letné pneumatiky?

Zimné zmesi sa na suchých a teplejších cestách viac opotrebúvajú a stúpa spotreba paliva. Sú ale i iné dôvody, prečo prezúvať na letné pneumatiky. Vedecky je dokázané, že v priebehu používania pneumatiky sa anti-oxidanty obsiahnuté v gume dostavajú k povrchu, uvoľňujú sa v procese zvanom „odplyňovanie" a pneumatika tým starne. V dôsledku tohto procesu zmes gumy mení vlastnosti a jej flexibilita klesá. Nasledujúcu zimu musí vodič na zasnežených vozovkách počítať s nižšou priľnavosťou, zhoršeným bočným vedením a dlhšou brzdnou dráhou. Prezúvanie a správne uskladnenie životnosť pneumatík výrazne predlží.

Vlastnosti zimných pneumatík

Zmes zimných pneumatík je mäkšia než u pneumatík letných. Vďaka tomu majú zimné pneumatiky dobré vlastnosti i pri nižších teplotách, tzn. I v podmienkach, kedy behúňova zmes v letných pneumatikách tvrdne a stráca adhézne vlastnosti.

To znamená, že zimný pneumatiky sú pri nižších vonkajších teplotách výrazne bezpečnejšie. Pritom vôbec nemusí ísť o jazdu po zasnežených vozovkách, zimné pneumatiky sú bezpečnejšie i na suchých vozovkách.

Tvar dezénu a usporiadanie jednotlivých drážok zimných pneumatík sú volené tak, aby boli optimálne práve pre zimnú prevádzku. Zimné pneumatiky majú lepšie záberové a samočistiace vlastnosti. Komfort jazdy so zimnými pneumatikami je porovnateľný s jazdou na letných pneumatikách, vrátane nízkej hlučnosti.

Univerzálne/celoročné pneumatiky

Univerzálne pneumatiky, sú vždy kompromisom medzi rôznymi výkonmi, ktoré sú od pneumatiky požadované a očakávané. Neexistuje univerzálna pneumatika, ktorá by v našich klimatických podmienkach bola vhodná pre celoročnú prevádzku. Buďto majú dobré jazdné vlastnosti pri vyšších teplotách (letné pneumatiky) alebo sú vhodné pre prevádzku pri teplotách nižších (zimné pneumatiky).Preto nie je možné vyrobiť pneumatiku najvyššej kvality, ktorá by splnila náročné požiadavky užívateľa jak v letných, tak v zimných podmienkach. (Topánky tiež nie je možné nosiť celoročne)

Je vhodné použiť len 2 zimné pneumatiky na hnanú nápravu?

Jednoznačné neodporúčame. Pri zimnom obutí len hnanej nápravy rapídne vzrastá riziko šmyku. Pre zaistenie dobrého výkonu a optimálnej bezpečnosti v zimných podmienkach nestačí automobil vybaviť zimnými pneumatikami len na hnanej náprave. U automobilov so zadným náhonom, kde sú pneumatiky len na zadnej náprave, sa síce zvýši výkon pri rozjazde, ale zvyšuje sa nerovnováha v prednej časti vozu. Hrozí, že auto pôjde do zatáčok rovno. U automobilov s predným náhonom, je sú pneumatiky len vpredu, je síce zabezpečený lepší rozjazd, ale zvyšuje sa nerovnováha v zadnej časti vozu. Hrozí, že auto dostane ľahko šmyk. Preto je dôležité auto vybaviť 4 zimnými pneumatikami.

Snehové reťaze

Pri výbere snehových reťazí je nutné poznať presný rozmer pneumatík, na ktoré ich chcete nasadiť Dôležité sú všetky tri základné údaje - šírka pneumatiky, výška profilu a pomer celej pneumatiky. Je potrebné poznať napríklad celý nasledujúci rozmer: 195/65 15.

Reťaze je vhodné ponechať v kufri auta po celú dobru zimného obdobia. Nikdy nemôžete s istotou vedieť, kedy prídu vhod. Prakticky doplnkom k reťaziam sú rukavice. Nemálo dôležité je pred zimou vyskúšať ich nasadenie v garáži alebo na parkovisku na nečisto. Dôležitou pomôckou býva návod dodaný spolu s reťazami, zvlášť ak nie je z obyčajného papieru, ktorý sa pri kontakte so snehom rozpadne.

Reťaze sa vždy nasadzujú na hnaciu nápravu. U vozidiel 4x4 sa vyplatí skontrolovať odporučenie výrobcu. Nasadzovanie reťazí je vhodné vykonávať mimo vozovky.

Keď sa nasadenie podarí, odporúčajú výrobcovia reťazí po prejdení 50 metrov zastaviť a skontrolovať, či sú stále dobre napnuté. Do blatníkov auta by reťaze narážať nemali. Jazda s z nasadenými reťazami nesmie byť vyššia než 45 - 50km/h. V okamihu, keď sa stav vozovky zlepší, mali by sa reťaze z pneumatík zložiť aby sa nepoškodili. U vozidiel s predným náhonom, je jednoduchšie reťaze demontovať pri natočených kolesách .

Po demontáži z vozidla odstránime z reťazí sneh a nečistoty a uložíme ich späť do obalu. Doma je vhodné reťaze dôkladne umyť vodou. Pred uložením do obalu ich nechajte poriadne oschnúť. Pravidelne kontroluje rovnomerné opotrebenie reťazí. Ich otáčaním docielite dvojnásobnej životnosti a stým i hospodárnosti. Reťaze, u ktorých je vyjazdená viac ako polovica priemeru článkov, už nie sú vhodné k ďalšiemu používaniu.

Defekt pneumatiky

Ihneď po zistení defektu alebo inej príčiny straty tlaku v pneumatike je nutné vyhodnotiť situáciu, či koleso vymeniť za rezervné alebo dofúkať a dôjsť do najbližšieho servisu na poškodenej pneumatike. Ak ste si istý, že pneumatika prepúšťa pomaly, môžete ju dofúkať a cestu do pneuservisu absolvovať ešte s touto pneumatikou. Tlak z pneumatiky musí unikať naozaj pomaly. Pokiaľ by bol únik tlaku z pneumatiky príliš rýchly, mohla by jazda pneumatiku natoľko poškodiť, že by bola neopraviteľná. Ideálne je koleso vymeniť za rezervu a navštíviť pneuservis, kde Vám pneumatiku opravia, poprípade navrhnú iné riešenie.

Strata tlaku môže byť spôsobená mnohými príčinami, ako napríklad prerazenie ostrým predmetom, poškodením diskov koróziou alebo poškodením v mieste kontaktnej plochy. Ďalej dochádza k úniku cez poškodený bezdušový ventil (preto je doporučená jeho výmena pri každej demontáži pneumatiky) alebo môže dôjsť k porušeniu vnútornej vrstvy pneumatiky vplyvom starnutia.

Pneumatiky je možné opraviť rôznymi spôsobmi, záleží na mieste a miere poškodenia. Oprava v oblasti behúňa je bežná a vo väčšine prípadov sa vykonáva vyvŕtaním a inštaláciou takzvaného opravného hríbu. Pneumatiku je možné ihneď po oprave bez obáv používať a pri dodržaní predpísaných technologických postupov disponuje rovnakými vlastnosťami ako pred defektom.

Na opravu pneumatík existujú špeciálne spreje. Tie však neodporúčame používať, pretože sa v pneumatike usadí vulkanické lepidlo. To je potrebné odstrániť, aby bolo možné pneumatiku štandardne opraviť, čo sa vo väčšine prípadov úplne nepodarí a oprava nie je v tomto prípade 100%.

Dojazdové pneumatiky

Opravy týchto pneumatík sa neodporúčajú, v prípade bočného prierazu sú dokonca zakázané priamo výrobcom.

Takzvané „runflaty" (RunOnFlat) je možné opravovať uprostred behúňa, to je teda v zhruba 70% šírke pneumatiky. Tieto pneumatiky nesú označenie RFT, ROF, EMT, DSST.

POZOR: Pneumatiky ROF, EMT a DSST je povolené montovať výhradne na vozidlá vybavené plne funkčným zariadením monitorujúcim tlak vzduchu v pneumatike.

Čo je to silika?

Silika je špeciálne upravený kysličník kremičitý, ktorý sa pridáva do behúňovej zmesi. Pneumatiky, pri ktorých výrobe bola použitá silika, majú lepšiu priľnavosť na mokrom povrchu.

Čo sú lamely pneumatiky?

Behúň zimnej pneumatiky sa skladá z jednotlivých dezénových blokov, ktoré sú pretkané lamelami. Pri odvaľovaní sa lamely pohybujú a vytláčajú sneh alebo snehovú kašu z drážok medzi dezénovými blokmi.

Jak veľký je rozdiel v brzdnej dráhe u letných a zimných pneumatík?

Záleží na povrchu vozovky a vonkajšej teplote. Napríklad brzdná dráha pri jazde na snehu na zimných pneumatikách v rýchlosti 50km/h je asi 35m, u letných pneumatík je približné o 8 m dlhšia. Brzdná dráha na ľade s použitím zimných pneumatík v rýchlosti 30 km/h je 57 m, zatiaľ čo s letnými pneumatikami je to 68 m.

Užšie zimné pneumatiky?

Medzi motoristami sa traduje, že zimné pneumatiky by mali byť čo najužšie, pretože tlak pôsobiaci na užšiu pneumatiku je vyšší a kvalitný vzor dezénu tak dosahuje vyššieho záberu. Pre naše priemerné podmienky (vozovky sú po väčšiu časť zimy mokré alebo suché) je rozumnejšie používať širšie pneumatiky, ktoré majú väčšiu styčnú plochu s vozovkou a tak dosahujú vyššiu stabilitu pri jazde v priamom smere ale i pri zatáčaní. Užšie pneumatiky môžeme odporučiť vodičom, ktorý jazdia v permanentne zasnežených oblastiach. Zaručujú väčšiu hospodárnosť a chovajú sa lepšie pri nebezpečnom aquaplaningu.

Širšie letné pneumatiky?

Širšie pneumatiky dávajú autu lepšie jazdné vlastnosti na suchu i na mokru. Skracujú brznú dráhu, avšak uberajú komfortu. Napríklad pri aquaplaningu, kedy auto začne „plávať" vo vode a stáva sa neovládateľné, získavajú navrch úzke pneumatiky. Užšie pneumatiky majú svoju prevahu rovnako pri porovnaní pohodlia, hluku a pri meraní valivého odporu, ktoré sa premieta do spotreby paliva.

Širšie pneumatiky = dávajú autu lepšie jazdné vlastnosti, skracujú brzdnú dráhu

Užšie pneumatiky = lepšia odolnosť voči aquaplaningu, nižšia hlučnosť, sú pohodlnejšie, majú menší valivý odpor a nižšiu spotrebu paliva.

Čistenia a starostlivosť o disky z ľahkých zliatin

Pre disky z ľahkých zliatin sú vyvinuté špeciálne čistiace prostriedky. V žiadnom prípade sa nesmú používať agresívne chemikálie (hydroxid sodný), abrazívne látka a podobne. Tie môžu silno poškodiť vzhľad disku.

Použitie diskov z ľahkých zliatin v zimnej prevádzke

Je nutné dopredu upozorniť, že žiadny disk sa nevyrába výlučne pre zimné použitie. Vhodnosť použitie v zime (odolnosť proti soli a štrku) vyplýva z kvality a hrubý bezfarebného laku. Tu sa používa zvlášť vysoko kvalitný lak, ktorý bol vyvinutý špeciálne pre zaťaženie v zimnej prevádzke, kedy bolo nutné nájsť optimálny kompromis medzi hrúbkou vrstvy a pružnosťou laku.

Všetky disky výrobcu AEZ musia obstáť v teste v hmlovej soľnej komore. V tejto skúške sa urobí ryhu do laku disku a v umelohmotnom kontajnery sa na disk strieka roztok kyseliny cca 300 hodín. Táto skúška preukazuje odolnosť laku. Ak bezfarebný alebo strieborný lak vykazuje kvalitatívne chyby, tak sa na to na styčných plochách ukáže.

ET disku - čo to je?

Jedná sa dosadaciu plochu disku od pomyselnej roviny, ktorá prechádza stredom ráfiku. Udáva sa v milimetroch. ET môže dosahovať kladných ale aj záporných hodnôt. Ak ET dosahuje vyšších kladných hodnôt sú disky viac zaborené do blatníku, ak však ET dosahuje kladných hodnôt, disky vytŕčajú z blatníkov von.

Pre každé vozidlo existuje predpísané, alebo doporučené hodnoty ET a tieto je potreba dodržovať, aby nedochádzalo ku kontaktu pneumatiky s lemom blatníku ( v prípade príliš nízkeho ET) alebo ku kontaktu napríklad hliníkového disku so súčasťami nápravy vozidla a v prípade príliš vysokého ET. Zároveň môže dôjsť ku zhoršeniu jazdných vlastností vozu. Hliníkové disky odporúčame vyberať za pomoci odborníkov, ktorý zaistia, aby Vami vybrané disky boli pre toto vozidlo dodané so správnymi parametrami, a to nie len ET, ale aj PCD, priemer a šírku disku, poprípade určenie správneho rozmeru pneumatiky. Po objednaní disku je nutné poznať tieto údaje o vozidle: značku, typ, rok výroby a motor vozidla.

Aké veľkosti pneumatiky použiť?

U originálnych rozmerov pneumatík je treba sa riadiť TP. U alternatívnych rozmerov ráfikov je nutné zvoliť správnu veľkosť pneumatík podľa odporučenia (homologizácie) výrobku vozidla alebo diskov.

Rozširovacie podložky

Používanie týchto podložiek neodporúčame. Jedná sa o veľmi obľúbený prvok, pretože nie sú schválené pre prevádzku. Majú predovšetkým optický efekt, ktorý sa prejavuje tým, že dokáže „vytiahnuť" kolesá von z blatníkov. Okrem „priechodných" podložiek, ktoré rozchod len rozširujú. Existujú aj podložky, ktorými je možné zmeniť rozteč skrutiek (PCD) a teda dovoľuje použitie diskov s inou roztečou. Pri použití príliš širokých podložiek začína dochádzať k nadmernému silovému namáhaní zavesenia disku, a to hlavne ložisiek. Okrem toho sa mení „pákové" rozmery, čo ovplyvňuje chovanie pruženia, tlmičov a silu riadenia.

Typový list pre zápis diskov alebo ďalšieho rozmeru pneumatík do TP

Je možné použiť i iné veľkosti a parametri kolies, než odporúča výrobca vozidla. Alternatívne veľkosti diskov a pneumatík je možno za určitých podmienok a pomocou takzvaného „Typového listu" zapísať do veľkého TP. Ak kupujete iný rozmer diskov, než máte zapísaný v TP a chcete tento nový rozmer zapísať do TP, potrebujete k tomu „Typový list".

Čo to je Typový list?

Doklad, na ktorom je uvedený konkrétny predávaný typ kolesa, typ vozidla pre ktorý je určený, odporúčaná veľkosť pneumatík a číslo schválenia. Musí byť potvrdení dovozom zaregistrovaným na MDSR a predajcom.

Kedy nie je potrebný Typový list?

Ak už máte príslušný rozmer disku a pneumatiky zapísaný v TP a nové disky majú slovenské poprípade európske schválenie. V tomto prípade nepotrebujete TÜV protokol, kontrolu STK ani Typový list.

Čo potrebujete pre zápis diskov a pneumatík do TP?

- Typový list, potvrdenie autorizovaným dovozcom zaregistrovaným na MDSR a potvrdenie predajcom

- nemecký protokol o skúške na konkrétny typ vozidla

- preklad protokolu TÜV

- potvrdenie o kontrole technikom, ktorý porovnáva kolesá na aute s Typovým listom, na ktorejkoľvek STK.

Vyváženie kolies

Nevyvážené kolesá ovplyvňujú ovládateľnosť vozidla, a tým i bezpečnosť. Pokiaľ sú kolesá na vozidle vyvážené, znižuje sa opotrebenie pneumatík, predlžuje sa ich životnosť, a tým sa znižujú i náklady na prevádzku automobilu. V neposlednom rade má vyváženie kolies vplyv na spotrebu pohonných hmôt, keďže sa znižuje valivý odpor pneumatík a predlžuje sa životnosť tlmičov, riadenia a ložisiek.

Môžu byť na jednej náprave rôzne dezény?

V žiadnom prípade! Na jednej náprave musia byť identické pneumatiky. To znamená, že musia byť rovnakého výrobcu, dezénu a rozmeru. Na rôznych nápravách môžu byť rôzne pneumatiky, ale rovnakej konštrukcie. Teda radiálne. Neodporúčame používať napríklad na prednej náprave smerové pneumatiky a na zadných nesmerové pneumatiky. Môže to negatívne ovplyvniť chovanie vozidla na vozovke.

Nie je tu vaša otázka alebo dotaz?

Ak ste v našej ponuke najčastejších otázok (FAQ) nenašli tú svoju, napíšte nám Vašu otázku na info@maxim-pneu.sk.

 



Vážime si stálych zákazníkov, a preto sme rozhodli o ich zvýhodnení.

Každému zákazníkovi sa automaticky počítajú všetky vykonané a zaplatené nákupy na www.maxim-pneu.sk Po dosiahnutí stanovenej hranice sa automaticky nastaví zľava všetkých ďalších nákupov bez časového obmedzenia.

Hranice a výška zľavy

Pri zakúpení pneumatík a plechových diskov v našom     e-shope Vám ponúkame kompletáciu v cene 3,50 EUR s DPH/kus. Kompletné kolesá už budú vyvážené a nafúkané, stačí len nasadiť na vaše vozidlo. Pokiaľ máte záujem o kompletáciu, vyberte pri tvorbe objednávky voľbu „Skompletovať pneumatiky a plechové disky", ktorá sa Vám zobrazí v nákupnom košíku. Následne bude kompletácia pridaná do objednávky ako ďalší produkt.

 

Radi Vám pripravíme Vašu objednávku k osobnému odberu vo výdajnom mieste v Karvinej.

Ak sa rozhodnete pre osobný odber, zvoľte tento spôsob vo Vašej objednávke. Po zadaní objednávky Vám dorazí potvrdzovací e-mail, ktorý si môžete následne skontrolovať. Hneď, ako bude Vaša objednávka vybavená a tovar pripravený k vyzdvihnutiu, budeme Vás kontaktovať.

 

Pripravujeme pre Vás testy zimných a letných pneumatík od nezávislej spoločnosti ADAC. Na základe týchto testov zistíte hodnotenie, ktorejkoľvek pneumatiky, ktorú si môžete následne vybrať z našej ponuky. Testovacie kritéria pre zimné pneumatiky sú sucho, mokro, sneh, hluk, spotreba paliva a opotrebenie. Testovacie kritéria pri letných pneumatikách sú takmer totožné. Testuje sa pneumatika na suchu, mokru, vytváraný hluk, spotreba paliva a opotrebenie. Neváhajte a navštívte sekciu „testy pneu".